Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a23r61a 67R98a44n18k 1731666809441

Neni!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kosovo

0/0
5.2.2015 3:37

J89a85r87a 98R16a28n19k 1431786379621

Trpite amnezii? Mel jste tezky uraz8-oMozna, ze se u Vas o tom moc nemluvi, ale genocida zustava genocidou, to se neda nijak omluvitRvRvRv

http://www.cbc.ca/thecurrent/episode/2015/02/02/tell-it-to-the-world-hiding-mass-murder-in-kosovo/

+1/0
4.2.2015 2:48

J50i97r93i 84K27u89c17e57r14a 5147810406122

Kosovo není Srbské, Krym není Ukrajinský, v lidských dějinách lapálie okresního významu, byť teď a tady to tak necítíme...

+1/−1
3.2.2015 20:17

J80a10n 63K33a61š81p64a16r 7255264341440

Až na to, že jste přirovnání trochu pomotal, máte v podstatě pravdu.

+1/0
3.2.2015 20:39
Foto

R77o52b44e10r29t 93H63o79r69á24č66e81k 5812536106265

Nemusí se nám to líbit, ale Kosovo přestalo byt Srbské dávno před tím.

+3/0
3.2.2015 19:44

J62a75n 62K58a82š16p97a52r 7945574601240

Ano, za Italů a Tito to dorazil, jak píšu níže...

+1/0
3.2.2015 20:43
Foto

J30o46l34a73n59a 17V73y54h17n37á20l50k11o70v87á 4249270804783

"Ve starověku bylo území dnešního Kosova a vnitrozemí Albánie osídleno Ilyry,což byl nejstarší národ, který Balkán osídlil. Albánci se za potomky tohoto etnikapovažují, a kladou si proto dnes historický nárok na území Kosova. Tato teorie všakdokázána nebyla a pravděpodobně ani nebude, protože pro jediný spolehlivý důkazpomocí metod historické lingvistiky chybí základní pramen, a to zachovaný ilyrský text,který by dokázal příbuznost starověkého ilyrského jazyka s dnešní albánštinou (Girgle2007: 9)"

+1/0
3.2.2015 19:38

L61u65b12o40š 62U66l50r37i78c98h 5491520678784

No vy ste ma teda vystrašila, teraz aby som sa bál, že sa na Slovensko vrátia Kelti, ktorí dávno pred Slovanmi osídlili Strednú Európu, po nich ovládli územie terajšieho územia Germáni. Tak neviem budeme patriť Írom alebo Nemcom?

Tak ďaleko ako Vy, ani Goebbels so svojou fašisticko - germánskou propagandou nezašiel.

+1/0
3.2.2015 23:14
Foto

J43o43l45a50n17a 74V17y97h92n87á51l35k61o87v94á 4919800704253

To je spíše moje reakce na pány níže..Osmanská říše apod. :-/

0/0
3.2.2015 23:21

L95u94b21o88š 83U66l32r31i37c74h 5151640698404

Už som pochopil, nechal som sa trochu uniesť.

0/0
3.2.2015 23:30
Foto

J16o67l35a46n16a 51V72y80h68n77á59l15k10o77v54á 4459970384333

Ale tím nechci říct, že to není pravda. Myslím si, že historie je tak spletitá a může být tolikrát překroucená.. A podle očitých svědků v Kosovu díky Albáncům a armádám, které se pletou do celého světa, nikdy pořádek nebude

0/0
4.2.2015 19:22
Foto

P56a72v66e53l 58D77v27o84ř46á42k 5919375284210

Tak si někde vypůjčte dějepis. Turci ovládali území Kosova od r. 1389 - dobrých 500 let, viz též bitva na Kosově poli.

+1/0
4.2.2015 15:53
Foto

P28a93v62e57l 84D38v96o44ř36á27k 5619835824880

Kosovo bylo nejprve součástí Osmanské říše, pak (od r. 1918, myslím) součástí Království Jugoslávie, a asi od r. 1945 - 48 autonomní republikou Kosovo v rámci Titovy Jugoslávie. V r. 1987 byla autonomie Kosova zrušena, což nastartovalo konflikt.

Historicky jde o jasně definované území. Při rozpadu Jugoslávie se odtrhlo Chorvatsko, Slovinsko atd. Logicky se mělo odtrhnout i Kosovo, ale Srbové tomu, podobně jako v případech ostatních republik, vojensky bránili. Kosovo získalo samostatnost až z rozhodnutí OSN v r. 2008.

Pan autor s tím nemusí souhlasit, ale to je tak všechno, co s tím může udělat.

Může zkusit uspořádat demonstraci před budovou OSN. A bude slavný.

ANTIKARMA! Rv

+6/−13
3.2.2015 19:18

D76o85m39i46n80i18k 95B72ř62e18z56n29ý 1318151404877

V 6.–7. století přišli do této oblasti Slované, kteří se stali dominujícím etnikem, postupně vytlačili původní obyvatele k pobřeží či na jih a tato oblast se stala základnou jejich nájezdů na Byzantskou říši i budování jejich vlastního státu.

Od 11. století tu bylo stavěno mnoho pravoslavných klášterů. Kosovo a sousední Metohiji považují Srbové za kolébku

Když jste teda zmínil tu Wikipedii :-)

+10/−1
3.2.2015 19:22

B40o58ř48e85k 16Ž25a96n59d68a 1400886299556

Jste mě předběhl.:-)

0/0
3.2.2015 19:40
Foto

P15a68v75e88l 49D97v17o95ř20á29k 5319475644840

Jistě jste si všiml, že to nikde nepopírám. Já to vzal až od bitvy na Kosově poli.

+1/0
4.2.2015 15:55

B15o38ř63e33k 66Ž55a95n67d22a 1960756729796

Albánie nebyla nejprve součástí Osmanské říše. Nejprve tam byli Ilyrové, potom ji zabrali Řeci, Římané, Slované (Srbové?) a až ve druhém tisíciletí tam vpadli Turci. Rozhodně tam Slované byli dříve než Turci. K nám do Habsburkánie vpadl Turek taky a klidně jsme mohli dopadnou jako Albánie kdybychom ho neodrazili. Turci tam nadělali větší paseku než Srbové. Po půl tisíciletí osmanské vlády byli Albánci zaostalí a negramotní v porovnání se zbytekm Evropy. Přitom Ilyrové položili Evropě základy (spolu s Etrusky).

+2/0
3.2.2015 19:37

J36i70ř15í 91K88i50n66d92l 2418677783327

Jé jak se někdo odvolává na Wikipede tak rostu. Jinak Kosovo 500 let bylo Turecké. V roce 1918 jej získalo Srbsko. V roce 1941 až 1944 byla většina území přičleněna k Itálii.Potom bylo součástí Jugoslavie.  Po nepokojích v roce 1968 získalo  Kosovo status republiky, který byl zakotven v ústavě Jugoslavie z roku 1974. Kosovo se stalo republikou v republice. V březnu 1989 bylo vyhlášena nová ústava a Kosovo ztratilo status republiky, což vyvolalo bouře odporu, které byly ukončeny odstržením Kosova. V  té době  bylo složení obyvatel takové, že zde  žilo 98 procent Albánců a Srbů 5, 3 procenta a zbytek ostaní národnosti

+2/−3
3.2.2015 19:56

P97e43t76r 20B37r10o31d30s19k67ý 5946453725439

..... bych si dovolil,-   "status AUTONOMNÍ republiky" !!! (nastudovat, jantare)

+1/0
3.2.2015 23:38

M32i87c91h70a98l 25U68r71b46a89n 5285408793798

Teda Dvořáku, co komentář to perla.

Jak se tam asi ty Osmani takhle uprostřed vzali? Že by se transportovali? :-)

+4/−1
3.2.2015 19:48

J70i53ř47í 59K40i35n33d77l 2848397213757

Pane Urbane, kde se vzali v Čechách Češi. Kde se vzali v Turecku, Turci, když se jednalo o území obývané křesťany.:-)

0/−1
3.2.2015 19:58

J54a62n 22K40a34š42p58a65r 7625744321420

Jestli berete za počátek dějin Kosova Tureckou okupaci, tak už se nedivím ani ostatním vašim pokřiveným názorům, pane Dvořáku...Rv

+3/−1
3.2.2015 19:53

J51i19ř60í 60K53i58n79d56l 2308597763717

Pane Kašpare Srbské  královstí, vlastnilo Kosovo do roku 1389!! Pak bylo 500 let Turecké. Od roku 1918 do roku 2008 patřilo Jugoslavii, neboli Srbsku. což je 90 let.

+2/−1
3.2.2015 20:04

J17a63n 19K49a64š46p57a79r 7935534621560

Moc Vám nerozumím, Pane Kindle. Nemělo to patřit panu Dvořákovi? Takhle střílíte do vlastních řad... :-/

0/0
3.2.2015 20:37
Foto

P40a21v56e69l 73D27v15o48ř21á94k 5499795734790

Já nemohu za to, že neumíte dějepis. Víte něco o bitvě na Kosově poli? Ta se odehrála onoho roku 1389, kdy bylo srbské vojsko, vedené knížetem Lazarem, Turky poraženo. A tudíž se Kosovo stalo součástí říše Osmanské. Na oněch zmíněných 500 let.

Ve starověku bylo území Kosova osídleno patrně Ilyry, Thráky a Řeky. Posléze bylo obsazeno Slovany. Můžeme se dohadovat, jak se tam vzali Albánci. Předpokládá se, že jde o míchanici slovansko - tureckou (a dalších etnik). Za nadvlády Turků bylo obyvatelstvo (násilně) islamizováno.

Z dnešního hlediska je důležité, že cca od r. 1945 mělo Kosovo statut autonomní republiky, který byl zrušen r. 1987 - 89, což mělo za následek nepokoje a následný konflikt.

Historie Kosova je komplikovaná a těžko dnes říkat, komu by to území mělo patřit, podobně by se dalo diskutovat o kterémkoli jiném. Podstatné je, že jedině vyhlášením samostatnosti v r. 2008 se podařilo předejít dalším konfliktům a krvavému násilí. Doufám, že alespoň s tímhle dokážete souhlasit.

+1/0
4.2.2015 15:51

M28i15c81h90a26l 77U89r14b76a25n 5925928283148

Autonomní oblast možná, ne samostatná republika. Kosovo je integrární součást Srbska i podle rezoluce OSN, která stále platí. Tohle je nebezpečný precedent. Možná se jednou hnědočeši z Chánova rozhodnou, že Sever jim taky patří a založí si republiku

0/0
5.2.2015 16:49

J93a37n 87K88a62š30p49a95r 7885154391240

Vy jste i pan Kindl, pane Dvořáku? Pohlídejte si přehazování niku...

Ale dobrá, dovolím si citovat Vaše slova na začátku vlákna: "Kosovo bylo nejprve součástí Osmanské říše"... Na to jsem reagoval komentářem: "Jestli považujete za počátek dějin Kosova tureckou okupaci..." Na to reagoval zcela nesmyslně pan Kindl a potvrdil jen moje slova, že OBDOBÍ TURECKÉ NADVLÁDY NELZE BRÁT ZA URČUJÍCÍ, PROTOŽE PŘED TÍM BYLO KOSOVO SRBSKÉ...

Jen doplním, co Vám z dějin Kosova vypadlo: Za počátek novodobé genocidy srbského obyvatelstva v Kosovu lze považovat rok 1941, kdy Kosovo okupovala Itálie a připojila k "Velké Albánii". Za Tita (který aby udržel klid, Albánce pozitivně diskriminoval a ti se množili jako králíci) se pak "albanizace" Kosova dokončila. 

K tomu "vyhlášení samostatnosti" jen tolik: Obyvatelé Kosova se mohli ze socialistické Jugoslávie dostat do socialistického Eurosojůzu i bez vyhlazení srbské menšiny. Ale je to Balkán... A západ by musel zasáhnout dříve a jinak. Rozhodně ne humanitárním bombardováním Bělehradu. Jediné, na čem bychom se mohli shodnout je, že Srbové to mají v Kosovu spočítané. Rv S Pánembohem.

0/0
8.2.2015 0:26

V20o65j75t67ě83c45h 69K45r41á74l88í77k 5751713512632

Pane Dvořák, určitě jezdíte autem a možná máte poznávací značku Bratislavy BL.

0/0
3.2.2015 19:55
Foto

P95a63v75e55l 22D21v21o33ř16á86k 5599335824390

Nikoliv, ale Vy asi máte SPZ města Králíky (http://www.kraliky.eu/). Město je pěkné. Buďte rád. Mé jméno zase nese obec Pohledští Dvořáci. Dokonce je tam nádražíčko. ;-D

+1/0
4.2.2015 16:02

K10a52r76o16l21i24n46a 91B78a33d56i86n39o15v59á 8219261201655

pravdivé...R^

+1/0
3.2.2015 19:02
Foto

P53a41v22e59l 26M13a97c42h68a80č33e21k 5851162413

Tohle můžete pokřikovat opravdu jen bez znalosti historie a souvislostí.

Naopak, Srbsko Kosovo ukradlo a zabralo.

+4/−6
3.2.2015 18:59
Foto

O32t22t70o 64Č57e15r70n26ý 3405295677822

To je fakt hloupost to, co říkáte.

+8/−3
3.2.2015 19:11
Foto

P16a61v21e88l 75M92a78c51h27a49č35e72k 5171772543

Ano, hodně hlupáků to tvrdí.

+1/−3
3.2.2015 19:33
Foto

O65t68t66o 47Č50e55r17n91ý 3875555687152

Ono ho ukradlo? A před tisícovkou let si tam Srbové postavili kláštery a kostely jenom proto, aby mohli dneska říkat, že patří jim?

To bylo od nich chytré, fakt.

+6/−1
3.2.2015 19:45
Foto

P94a37v11e92l 91M43a95c46h30a79č14e40k 5411432873

Když už historie, tak prosím:

Moli je tam stavět jen proto, že asi tak 300 až 400 let před tím vypudilo místní obyvatelstvo, aby území ovládli. To snad není krádež?

+2/−1
3.2.2015 20:10
Foto

O90t95t48o 63Č85e12r49n12ý 3585915777212

No, tak to abychom se expedovali i z této kotliny. Ta byla také předtím něčí.....

+3/−1
3.2.2015 20:30
Foto

P75a23v73e64l 30M70a96c51h49a33č57e91k 5761702573

S historií jste začal vy a najednou se vám to nehodí do krámu?

+1/0
3.2.2015 21:02
Foto

O74t60t37o 35Č13e61r64n20ý 3535335697652

Když Srbové v 6. století, proč ne my? Tady snad také někdo byl? Nebo ne? Komu jsme to ukradli my? Jinak dotaz nechápu.

+1/−1
3.2.2015 21:07
Foto

P65a92v77e18l 24M79a67c82h72a64č58e43k 5421892923

Všechno je marnost. 

Víte, jak se říká situaci, kdy odvedete debatu od tématu a pak to hážete na někoho jiného? ;-D

+1/0
4.2.2015 14:34

D63o42m14i71n92i38k 37B87ř73e33z88n25ý 1568641684497

Můžete toto své tvrzení něčím podložit? Nejlépe nějakými historickými fakty?

0/0
3.2.2015 19:12
Foto

P94a63v14e14l 73D41v19o77ř34á92k 5969915254270

Zkuste to na wikipedii. Pár dat jsem tam dal, viz výše.

+1/−1
3.2.2015 19:19
Foto

P94a44v19e96l 31M16a81c40h40a38č77e29k 5531292983

R^

+1/−1
3.2.2015 19:33

T32o12m23á32š 69T94a38t37í25č61e54k 5640792770948

Jojo, v dobách, kdy se začala dělit Jugoslávie, jsem se v Německu seznámil s Albáncem z Kosova. Prodával tam fet, ne že by byl feťák, ale aby byly prachy na válku. No a ten mně, poté co se zeptal a dozvěděl se, že su jedináček, vykládal, že má nějakéch 15 sourozenců a že takový počet - někde mezi 15 až 20 potomky - je v Kosovu (zřejmě u Albánců) normální, že když ženská má jenom 10 děcek, tak proto, že ze zdravotních důvodů už víc mít nemůže. Tak si podporou rodin socialistická Jugoslávie vypěstovala v Kosovu takovýho Vetřelce... :-P

+1/−1
3.2.2015 18:57

Z46b22y70n77ě87k 78H27l35á57s85n19ý 3634357365849

Tak si to spočítej, kolik by jich za 100 let muselo být.;-D;-D;-D

+1/0
3.2.2015 19:06

T29o21m19á55š 31T78a73t31í30č87e66k 5290562510658

Mudrcu, tento stav nastal za dob - nauč se číst - socialistické Jugoslávie, která tu populační explozi nefachčenků a potencionálních vrahů, zlodějů atd. atd. svojí politikou podpory rodiny umožnila. Nauč se číst, pak ze sebe nebudeš dělat v diskuzích... mudrce.

Konkrétně: po válce byl podíl Srbů na obyvatelstvu Kosova lehce nad 50 %. O 45 let později už tento podíl činil pouhých 10 %, mudrcu.

+3/−1
3.2.2015 19:12

Z36b14y44n93ě25k 16H50l65á49s80n95ý 3534377235159

A tak se srbové rozhodli počet albánců snížit ? Hele, já si dobře pamatuju posloupnost událostí, a hlavně to, že Srbsko bylo dost dlouho varováno, že pokuď nestáhne tanky a vojsko, tak že dostanou po čuni. NATO jednalo slabě, kdybych tomu vele já, tak za tejden v Srbsku není jediná elektrárna, jedinej most, jediné nádraží. Protože jak nám zkušenost z druhé světové říká. Nacionalisty musíte vybombardovat tak, aby pochopili, že takhle teda ne. Koukněte na němce, ty jsou dneska prakticky neschopný sebeobrany. S amádou nechce většina nic mít. Po válce se snažili s Francií co nejdříve navázat kamarádšoft. A kdo dneska kamarádí se srbskem? :-)

+2/−1
3.2.2015 19:25

T68o12m52á95š 50T45a19t57í97č30e24k 5900812210688

Takže stejně logicky můžou teď Turci říct, že vyhlašují tureckou republiku Západní Berlín? 

Vybombardovat nacionalisty? Ty teda máš pěkně pokřivené pohled na to, co se dělo v Jugoslávii po roce 1989. Jak vystřižený to máš z propagandistické příručky NATO. Dé s tím už pokoj. :-P

+2/−2
3.2.2015 19:30
Foto

P32a74v68e31l 81M73a68c19h29a44č62e71k 5381582763

Rv

Za víc to nestojí.

+1/0
3.2.2015 19:35

Z51b60y25n60ě84k 24H32l16á16s56n77ý 3154237785349

Vaše logika má 2 zásadní chyby. Jednak asi nemáte představu o velikosti zákadního Berlína a už vůbec né o skladbě obyvatelstva. A za druhé považujete turky opravdu za takové pitomce? Co kdyby jim němci řekli OK, máte jí mít. Prděli by asi blahem, že se z Turecka dostali po letech zase do Turecka. ;-D;-D;-D Ach Vy teoretici. A nechte už těch šprýmů, nebo mi prasknou stehy.;-D;-D;-D

P.S. Vyšívala mi je v tom západním Berlíně doktorka s ruským přízvukem, za asistence polské sestry. A turecká Aiša mi uklízí.:-)

+1/0
3.2.2015 20:27
Foto

O33t39t95o 27Č15e37r32n54ý 3495465597812

Tak tomu se říká genocida. Neskutečné.

+1/0
3.2.2015 19:47



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.